Logo desleuteloss.nl


Michelle Schuurmans (27) loopt met een bruidsmodel over de catwalk tijdens een modeshow bij Theater aan de Parade in Den Bosch. "Dit werk is echt mijn passie. Ik word er elke keer weer zo vrolijk van."
Michelle Schuurmans (27) loopt met een bruidsmodel over de catwalk tijdens een modeshow bij Theater aan de Parade in Den Bosch. "Dit werk is echt mijn passie. Ik word er elke keer weer zo vrolijk van."

Le Michel viert porseleinen jubileum

GEFFEN - Michelle is de 27 jaar jonge eigenaresse van 'Le Michel' bruidsmode, het bedrijf dat ze twee jaar geleden heeft overgenomen van haar moeder Mieke. Al op jonge leeftijd hielp Michelle haar moeder mee en ze vertelt: "Mijn moeder had een eigen bedrijf 'MS Trouwservice' waar je alles kon regelen voor je trouwdag: van de kaarten met aankondiging tot aan het bedankje op de grote dag zelf."

"De service bestond uit bruidsmode voor 'haar en hem', exclusieve oldtimer trouwauto's, witte duiven, drukwerk, bedankjes en nog veel meer. Ze had een eigen website en webshop en dat was voor toen erg vooruitstrevend. Voor wat extra zakgeld strikte ik op 12-jarige leeftijd al regelmatig de lintjes aan de kaarten en wat later verzorgde ik koffie en thee, hing de jurken weer netjes op hun plaats en ruimde alle spulletjes op. Toen ik 15 jaar was verzorgde ik de modeshow tijdens de door ons georganiseerde bruidsbeurzen."

"Achter de schermen ging er soms van alles mis", vervolgt Michelle, "maar we hebben wel enorm gelachen. Als ik daar nu nog aan terugdenk, ging het best onprofessioneel, maar we hebben er veel van geleerd. Dan gaat het nu echt wel heel anders! Zoals 2 jaar geleden bij de First Dutch Edition, het tv-programma 'Say yes to the dress' van TLC en de modeshow in het Theater aan de Parade in Den Bosch. Op mijn 16e verkocht ik de eerste bruidsjurk, een speciale ervaring".

Couperen en administreren
Michelle volgde de opleiding Ontwerpster Fashion en Design en daarop volgend de Opleiding Lerares coupeuse. Daardoor kan ze bij speciale ontwerpen het volledige maak- en vermaakproces deskundig begeleiden. Ze vertelt verder: "Dit werk is echt mijn passie. Ik word er elke keer weer zo vrolijk van, want ik vind het geweldig om een vrouw die hier blanco binnenkomt, van A tot Z te begeleiden en de bruidsjurk voor haar te vinden waar ze zich helemaal lekker in voelt. Dat is steeds weer een nieuwe uitdaging. Daarnaast houd ik me ook bezig met de administratie, de marketing en het organiseren en coördineren van onze bruidsmode shows. De inkoop doe ik altijd samen met mijn moeder en samen creëren wij de exclusieve collecties. Ook voor bruidjes met een maatje meer hebben we een ruime collectie jurken. We laten ons inspireren door de nieuwste trends en gaan daarvoor ook naar New York, Barcelona of Milaan".

Passie brengt groei
Omdat Michelle er vanaf jonge leeftijd mee opgegroeid is, voelt de bruidsmodezaak bijna als een tweede thuis. In het atelier worden, samen met ervaren coupeuses, jurkjes voor bruidsmeisjes ontworpen en gemaakt die precies bij de jurk van de bruid passen. Ook communiejurkjes naar eigen ontwerp zijn een belangrijk onderdeel van de collectie. Mieke is nog elke dag in de zaak aanwezig om haar creativiteit en ervaring met Michelle te delen. Door haar passie is de zaak dan ook in 20 jaar uitgegroeid van 140 vierkante meter naar 1.000 vierkante meter.

Tijdens het jubileum jaar zijn er leuke acties en showdagen. Wie dat wil volgen kan dat doen via Facebook of op de website van de bruidsmodezaak.

reageer als eerste
Meer berichten


Shopbox